MDT / McKenzie

Den bedst dokumenterede metode for diagnosticering og behandling af nakke og lændesmerter og den behandlingsmetode man bruger ved f.eks. discus-problematikker.

McKenzie 1

Hvad hjælper McKenzie på?

• Mindsker smerter
  • Forebygger nye rygproblematikker
  • Forbedrer kropsholdning
  • Forbedrer struktur og stofskifte i vævet
  • Øger bevægeligheden i ryggen

Hvem er McKenzie relevant for?

McKenzie er en behandlingsmetode, som de fleste fysioterapeuter benytter sig af, når patienter kommer med f.eks diskusprolaps, rygsmerter, nakkesmerter mm.

McKenzie blev udviklet tilbage i 1960’erne af fysioterapeuten Robert McKenzie, hvor metoden i grove træk går ud på at påvirke strukturerne i ryggen samt bruskskriven (discus) ved at lave gentagende bevægelsesøvelser i bestemte retninger.

Behandlere og instruktører

Hos Buddingevej Fysioterapi kan du finde nogle af landets mest erfarne og kompetente fysioterapeuter, hvor den ældste behandler har været tilknyttet klinikken i over 34 år, mens størstedelen har rundet de 15 år på Buddingevej. Vi sikrer top kvalitet, trygge rammer og godt humør hver eneste gang du kommer.